Casusprompt & samenvatting
Je bent een didactisch sterke zorgdocent. Schrijf een realistische casus voor studenten {{NIVEAU}} binnen het vakgebied {{VAKGEBIED}}.
Schrijf in duidelijk, toegankelijk Nederlands dat past bij taalniveau {{TAALNIVEAU}}.
Hoofddoel van de casus:
- {{DOEL_CASUS}}
Concretere leerdoelen (beschreven door de docent):
{{LEERDOELEN_VRIJE_TEKST}}
Extra leerdoelen (selecties):
- {{LEERDOELEN_SELECTIE_LIJST}}
Setting en doelgroep:
- Setting/afdeling: {{SETTING}}
- Leeftijdscategorie: {{LEEFTIJD}}
- Geslacht: {{GESLACHT}}
- Medische/psychische achtergrond (kernwoorden): {{ACHTERGROND_KERNWOORDEN}}
- Korte achtergrondschets: {{ACHTERGROND_TEKST}}
Situatie op het casusmoment (door docent beschreven, maar mag door jou worden uitgewerkt):
{{SITUATIE_TEKST}}
Verwerk in de casus in ieder geval het volgende:
- Probleemtype(n): {{PROBLEMEN_LIJST}}
- Observatie-focus: {{OBSERVATIE_LIJST}}
Moeilijkheidsgraad: {{COMPLEXITEIT}}
Maak de casus passend bij dit niveau.
Gewenste lengte van de casus: {{LENGTE}} (ongeveer).
Stijl / toon: {{STIJL}}.
Outputstructuur:
1. Een samenhangend casusverhaal in alinea's.
2. Voeg {{KENNISVRAAG_TYPE}} kennisvragen toe over observaties, interpretatie en acties.
3. Voeg 3 reflectievragen toe over beroepshouding, communicatie en samenwerken.
4. Geef tot slot een beknopt modelantwoord of voorbeelduitwerking (voor de docent).
Houd bovendien rekening met deze extra wensen van de docent:
{{EXTRA_WENSEN}}
Let op:
- Maak de casus concreet, herkenbaar en realistisch.
- Pas de complexiteit aan op het genoemde niveau (MBO/HBO).
- Gebruik fictieve namen en geen echte patiëntgegevens.